tirsdag 29. september 2009

Ruskeværpussel..

Blitt en liten stund uten blogging nå, men dagene har gått i ett! Så det har blitt noen runder rundt om til dere, jeg leser selv om jeg ikke alltid kommenterer, og ellers ymse forefallende arbeid i heimen.

Har ikke gått igjennom bildene fra helga og sett om jeg fikk tatt bilder verdt å blogge, men det kan være det kommer ett "se så fint ett dekket bord med krøllete duk fordi trekket på strykebordet gikk heden"- innlegg etterhvert..

Ellers var ikke garnet til min etterlengtede puff Daddy kommet i går, så jeg kjøpte pinnen som trøst.. hehe... To timer etterpå hadde jeg sittet inne garnstudio.no og siklet og gikk derfor tilbake, kjøpte enda en rundpinne + 8 nøster eskimo print i en herlig blå, beige og offwhite kombo. Her skal det bli baby-teppe! I utgangspunktet valgte jeg dette prosjektet for å snike meg tilbake til strikkingens verden uten å forlate den like fort som jeg kom, og i sinne... Et babyteppe med perle- og rettstrikk samt en heklet kant rundt kan jeg klare.. Så får vi se, om det er mykt nok for poden (kun fleece er godkjent) får han koseteppe, hvis ikke blir det en gave til en passende anledning..

Kom godt i gang i går da jeg og mannen, i stedet for å vaske stue/kjøkken etter helgens kalas, gikk i kjelleren og såg på film, siden mannen har fått TVen vår opp på veggen.. (Kommer innlegg her også, men kjellerstuen var ikke bloggifiseringsgodkjent, samt at vi manglet list til å samle ledningene i..) Var ganske fornøyd da jeg gikk til sengs 2 min før midnatt og hadde sett både The Reader og Gran Torino (anbefaler glatt begge) og begynt på nøste nr 2 på teppet. MEN.. kommer til å rekke det opp og begynne på nytt.. Filmene var nok spennende, for på ett eller annet tidspunkt har antall masker økt... Og jeg var nok for optimistisk da jeg trodde at jeg faktisk HUSKET hvordan man strikker vrange masker, snart 4 år etter man sist tok i ett strikketøy.. 





Ellers må jeg nok melde at høsten for alvor har kommet til sunnmøre.. Jeg passerer daglig en "mini-fjellovergang" (kjapp googling kunne fortelle meg at den er ca 400 m.o.h..) på vei til og fra jobb, og i dag var temperaturen kommet ned i 2°C og veien var dekket av en tykk slapsete grøt som fikk ABSen på bilen til å virkelig sette i gang da behovet for å sakke farten meldte seg.. *grøss* På den positive siden kan man fyre rikelig med stearinlys med god samvittighet, siden man tross alt gjør det for å holde temperaturen på stuen oppe..

Ha en fin tirsdag da damer! 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Om du vil legge igjen ett ord, eller to, så blir jeg veldig glad :)