torsdag 22. oktober 2009

På bærtur..

Jeg innrømmer det like gjerne med en gang; jeg er HÅPLØS når det kommer til å huske ting som leverandør eller designer navn.. Må høre det maange ganger før det går inn..
Og senest i dag ble tapetet vi vurderer til kjøkkenet diskutert i lunsjen. For jeg husket da selvfølgelig ikke hva det heter.. En kollega av meg mente at det var fra Cole & Sons, så jeg tenkte at jeg fikk søke og se litt senere.. Men til min glede oppdaget jeg at ifra lahell (forøvrig en blogg jeg anbefaler!) hadde laget et innlegg om dette tapetet hun også i dag! Og ja, det var The Woods jeg hadde sett og som mannen er enig i at kan bli kul på kjøkkenet!


Foto: Cole-and-Son.com

Men her er saken.. Hvor mange har tapet på kjøkkenet? Og er du lei av det? Hvor fort ble du lei? I mine øyne er dette et spesielt nok tapet til å sette preg på et enkelt og hvitt kjøkken, men samtidig så enkelt i sin utfordring at man kan ha det lenge. Eller?
Og OM jeg blir lei... Kan jeg male over dette tapetet? Ser ikke for meg demontering av kjøkken og legging av ny tapet som et alternativ..

Laget en illustrasjon i FULL FART på hvor vi vil ha tapet. de andre veggene blir nok malt. Og har ikke bestemt oss for løsning bak platetopp og bak vasken.. enten flis eller glassplate... (på venstre side av ventilatoren er det skråtak, så området med tapet blir ganske lite..)



Foto: kjapp illustrasjon fra Photoshop (orginalfiler fra Norema + Cole & Son)


Har tid til å tenke på saken, men kom gjerne med synspunkter og erfaringer!

9 kommentarer:

  1. Å ja! Da vet jeg jo selvfølgelig hvem du snakker om! Hehe. Så koselig å høre at dere er i familie. Small world. :)

    Stilig tapet du har funnet! Det blir sikkert veldig flott. Jeg er litt feig når det kommer til tapeter, pleier å velge den sikreste (og kanskje kjipeste) løsningen. Blir alltid redd for at jeg kommer til å angre. Lykke til med valget, og ha en herlig dag! :)

    SvarSlett
  2. Vi har tapet på kjøkkenet og jeg er lei!!! Det var ikke vårt valg, den var på veggene da vi kjøpte huset. Men den skal males. Vi har malt mye tapet og har god erfaring med det.

    Tapeten din ser veldig stilig ut :-)

    SvarSlett
  3. For en stilig tapet. Enig i at den kan sette særpreg på kjøkkenet. 1 fondvegg med tapet blir helt sikkert fint. På bildet ser det visuelt ut som den blir litt oppstykket av de mørke flisene i midten. Her ville jeg i så fall ha vurdert lyse fliser, eller tom vurdert å ha tapeten bare på veggen til venstre i stedet. Jeg har jo ikke vært på kjøkkenet ditt, så du ser nok best hva som passer. Masse lykke til. Kjøkkenet ser kjempefint ut.
    God helg.

    SvarSlett
  4. Heisann nå har jeg lagt ut skiltet i nettbutikken min :)))

    SvarSlett
  5. Heia! Er du den typen som klarer å velge noko, og "bli ved din lest"? Eg er ein foranderleg person i smak, og treng løysingar med reservevri. Tapeten er kjempestilig! Men eg er ein sånn som måler om, og styrer på. Derfor har eg aldri valgt tapet med mønster. Er sikker på at dokke får eit FLOTT kjøkken, uansett kva dokke velger å gjere!

    Ha ei flott helg vidare!

    Klem frå Elin.

    SvarSlett
  6. Veldig fin tapet, men kjem jo an på korvidt du er ein person som blir fort lei eller ikkje:)
    Ha ein herleg søndagskveld!
    Klem anneskaar.com;)

    SvarSlett
  7. Det blir knall stilig!

    Finfin ny uke til deg!
    Klem fra Chatrine:)

    SvarSlett
  8. Det ser veldig stilig ut!
    Klem, M

    SvarSlett
  9. Den er kjempefin!! En av mine favoritt-tapeter :-) Jada jeg har flere!!

    SvarSlett

Om du vil legge igjen ett ord, eller to, så blir jeg veldig glad :)